Terkini

20/trending/recent

X-PLORASI

Masukkan carian anda di sini !

Saya fikir jururawat tersalah bagi bayi, kisah kembar Kamsi dan Kachi

Kamsi dan Kachi

Fizikal kedua-dua anak ini sememangnya tidak mirip, tetapi mereka mempunyai ikatan yang sangat unik. Walaupun pada awalnya ramai yang tidak mempercayainya, anak lelaki dan perempuan ini sebenarnya pasangan kembar, dan walaupun terdapat perbezaan, hubungan mereka nampaknya sangat gembira. 

Walaupun kemungkinan untuk mempunyai kembar dengan kulit, mata, dan rambut yang berbeza warna, itu tidak mustahil. Namun, melihat bayi anda buat pertama kalinya mempunyai ciri warna yang jauh berbeza pasti mengejutkan. Sebenarnya, ketika Judith Nwokocha melahirkan pasangan kembar ini pada tahun 2016, dia sangat terkejut: “Saya ingat Jururawat itu memberi saya bayi yang salah" 

Kachi mempunyai albinisme oculocutaneous (OCA) jenis dua, isnya merupakan keadaan yang diwarisi di mana orang tidak menghasilkan melanin (pigmen) yang mencukupi dan ini mempengaruhi penampilan mereka, terutama pada mata, kulit, dan rambut.

Satu daripada setiap empat kanak-kanak di dunua berpeluang terjejas apabila kedua ibu bapa adalah pembawa gen albinisme. Selain itu kulitnya lebih sensitif terhadap pancaran sinar matahari dan harus memakai cermin mata kerana penglihatannya yang sedikit buruk, namun Kachi sihat sepenuhnya.

Berasal dari Nigeria, Judith bekerja sebagai jurugambar di Kanada dan mengambil banyak foto Kamsi dan Kachi setiap hari.


















Walaupun mereka kelihatan sangat berbeza, dalam banyak perkara dan tidak mirip, namun ikatan mereka bertambah kuat dari hari ke hari.

Ikuti kami di :
KONGSIKAN:


Ads Bottom