Terkini

20/trending/recent

X-PLORASI

Masukkan carian anda di sini !

Kisah Garcia selamatkan Bandar Nacozari


Pada tahun 1907, seorang pekerja kereta api dari Mexico bernama Jesus Garcia telah melakukan perkara yang luar biasa dan berjaya menyelamatkan seluruh bandar Nacozari.

Ketika memandu kereta api yang membawa dinamit ke bandar, terjadi letupan di bahagian kereta api yang penuh dengan dinamit. Tetapi Garcia dengan berani dan pantas mengambil tindakan dengan memisahkan bahagian kereta api yang rosak dan terbakar dari seluruh kereta api dan memandunya sejauh enam kilometer dari bandar. Dengan tindakan itu, dia berjaya menghalang letupan yang boleh memusnahkan seluruh bandar.

Selepas mengesahkan bahawa kereta api itu berada di jarak yang jauh dari bandar, Garcia melompat keluar dari kereta api dan menyelamatkan dirinya. Bagaimanapun, malangnya, beberapa saat kemudian, kereta api itu meletup dan membunuh Garcia.

Walaupun tindakannya sangat berbahaya, Garcia telah menunjukkan keberanian dan kesetiaan yang luar biasa dalam menyelamatkan bandar Nacozari. Tindakannya diakui oleh kerajaan dan rakyat tempatan, dan dia dianggap sebagai wira yang berkorban nyawa untuk menyelamatkan bandar.

Ikuti kami di :
KONGSIKAN:


Ads Bottom